Altijd inzicht in uw actuele voorraadstand - Verkopen binnen uw assortiment
7T ERP heeft allerlei voorzieningen om voorraden goed te kunnen beheren. In het magazijn kan gewerkt worden met partijen en met magazijnlocaties. 7T ERP werkt met voorraadreservering, waardoor toezeggingen aan klanten zonder moeite waargemaakt kunnen worden. 7T ERP weet op elk moment precies wat er op welke locatie van uw magazijn aanwezig moet zijn. Mochten er ondanks de controles, bijvoorbeeld door scans of pick-by-weight, toch nog foutjes worden gemaakt. Dan kunt u o.a. via de telmodule van 7T Mobile WMS cycle counting toepassen zonder (een deel van) het magazijn stil te leggen.
Klant is koning - Verkopen buiten uw assortiment
Als u in 7T ERP artikelen wilt verkopen die niet tot uw standaard assortiment behoren, hoeft u die artikelen niet allemaal stuk voor stuk aan te maken. U maakt via 7T Aanvragen simpelweg een nieuwe aanvraagregel met bijvoorbeeld alleen het gewenste aantal, de eenheid en de omschrijving. Vanuit deze gegevens kunt u prijsaanvragen doen bij potentiële leveranciers. Na keuze voor één van deze leveranciers, berekent 7T ERP via een opslag de verkoopprijs voor deze levering. Hierna kunt u direct, en vanuit dezelfde module, een offerte naar de klant uitbrengen. Wordt de offerte een order, dan kunnen, ook weer vanuit dezelfde module, direct de benodigde inkooporder(s) en verkooporder worden gemaakt.
Uw medewerkers weten precies welke type producten bij welke leveranciers aangevraagd kunnen worden, maar met 7T ERP kunt u ook tijdelijke werknemers, invalkrachten of nieuwe medewerkers in de juiste richting te sturen.
JIT (Just-in-time) – Minimaliseer de voorraadwaarde
7T ERP werkt volgens het JIT principe “Zo laat mogelijk, maar toch op tijd“. Het inkoopadvies kan adviseren op basis van minimale- en maximale voorraden, maar ook op basis van een levertermijn van een leverancier in relatie tot de door een klant gewenste leverdatum. Zo kunnen inkopen, voor grotere orders in de toekomst, vooruitgeschoven worden.
Financieel inzicht
De voorraad in het magazijn vertegenwoordigd een grote waarde. Een goed inzicht in de kostprijzen van de producten is dan ook essentieel. Zeker bij het importeren van producten kunnen aanvullende kosten als inklaringskosten, transportkosten, bankkosten en verzekeringen heel belangrijk worden. Via een nacalculatiemodule kunnen deze kosten in de kostprijzen van de artikelen verwerkt worden.
De belangrijkste features van onze oplossing om uw om voorraden goed te kunnen beheren
Verkoop buiten assortiment
- Geen artikelen aanmaken
- Eenvoudig leveranciers vragen om prijs en beschikbaarheid
- Verkoopprijs calculaties
- Automatisch aanmaken inkopen en verkoop
- Inzicht bij collega’s welke producten waar zijn aangevraagd
- Inzicht in omzet/kostprijs/marge
Uitgebreide partijregistratie
- THT datum
- Productiedatum
- Batchcode
- Douanedocument ontvangst
- land van herkomst
- land van oorsprong
- Temperatuur
- Slachthuis
Bestelmomenten
- Reguliere bestellingen
- Vaste bestel-/bezorgdagen
Min/Max voorraad
- Per jaar
- Per maand
- Via een voorstel van 7T ERP via formules
Magazijnen
- Eigen magazijn(en)
- Voorraad bij derden: Via 7T EDI kan gekoppeld worden met logistieke dienstverleners
- Locatie indeling per magazijn
Inkoopadvies
- Gebaseerd op minimale- en maximale voorraden
- Gebaseerd op levertermijn
- Genereren van inkooporders vanuit het advies
Wat betekent het voor uw organisatie wanneer u gebruik maakt van onze oplossing om uw voorraden nog beter te kunnen beheren?
Klanttevredenheid
7T ERP zorgt ervoor dat u zonder moeite kunt voldoen aan de wensen van de klanten. Gedetailleerde picklijsten, controles via 7T Mobile WMS zorgen voor minder pickfouten.
Minder uitzoeken > Minder nabezorgen > Minder retouren
Kostenbesparend in de voorraad
Door beter inzicht een lagere voorraad van de artikelen met een lage omloopsnelheid.
Hoge omloopsnelheid/Minder problemen > lagere kosten
Kostenbesparend in aanvragen
Door de slimme tools van 7T Aanvragen kost het uitzoeken van de juiste leverancier en de juiste prijs veel minder tijd.
Minder tijd per aanvraag > efficiëntere inzet personeel > lagere kosten
Omzet verhogend
Sneller inzicht in de prijs, snelle bepaling van de verkoopprijs, betere prijzen en sneller offreren.
Sneller offreren / betere prijzen > Omzet- en marge verhogend
Een demo, of gewoon een goed gesprek?
Heeft uw bedrijf iets specifieks dat u onderscheidt van uw concurrenten?